Saturday 27 November 2010

winter is approaching;):(

Salam semua;) Huhu, terasa ama gila dah x merepek kat sini. Mmmmm, dua minggu kebelakangan ni hidup kitorg berempat sgt membusykan. Tak tau la ape yang buat kitorg bz, tp kitorg bz la yang pastinya. Hehe.

Last week, umat Islam seluruh dunia menyambut hari raya aidiladha kan. Msia raya hari rabu, tp kitorg raya hari selasa tu. So, isnin mlm selasa tu kitorg bertakbir rumah ke rumah. Huhu, sdh pasti takbir itu membuatkan saya rasa sayu dan insaf. Tapi selain mengingatkan saya pada Allah, takbir juga membuatkan saya teringat pada ibu dan keuarga di Msia. Tapi inilah pengorbanan kami semua di sini. Berjuang di negara orang meninggalkan kehidupan di Msia. Semoga Allah berkat perjuangan kami ini dan tabahkan hati kami dalam melakukan pengorbanan ini. Apapon, beraya di negara orang ade kelebihannya.(hihi, memujuk diri namanya ni). Okla, cukup la cerita2 sedih ni, sbnrnya saya nak cerita pasal bnd lain. Hehehe~~~

Owh, housemate saya yang 3 orang tu sekarang ni semua berada dalam keadaan yang kurang sihat. Kesian dekat mereka. Nak2 lagi si dia yang sorang tu. Tak larat betol dia saya tengok. Tapi saya suka kacau dia dlm keadaan tak larat tu, sebab kelakar tgk muka dia. Hahahaha. Tapi yang sorang lg tu selalu remind saya, jgn kacau lebih2 sgt. Hehehehe. yelah, orang sakit ni senang marah kan. Kang kalau saya tak pasal2 kena marah ngan dia kang. Tapi saya tau si dia tu takkan marah saya. Sebab dia syng saya. Haha, betol tak awak? Wlubgimnpon, saya doakan mereka agar cepat sembuh dan doakan diri saya agar dijauhi.

Hihi, apakah puncanya mereka tidak sihat? Well, jwpnnya adlh cuaca yang semakin sejuk ini. Sekarang ni dah nak masuk musim winter, well, klu ikotkan, dulu saya belajar geografi, winter msk 23/11. So, dah winter dah pon sekarang ni. Hehehe;) Semalam tengah hr pon salji kecik dah turun. Malam2 pon salji dah turun. So, salji bsr is coming soon. Huhu, si dia yang tgh tak larat tu suka gila koooooot(style die, harkat kot ni 6 harkat tau) dekat salji. Tapi saya tak suka salji. Mmmmm, suka lah sebab benda tu jarang2 boleh tgk and mcm best je, tp bila fikirkan efek salji dalam kehidupan seharian, ui, tu yg jadi kurang suka tu. Seriusly, salji sgt licin. Bila salji tebal, bnyk benda terstranded. Train, flight, bus, semua la. Jalan pula sgt licin, asyik jatuh je. Huhuhu, last winter memang saya catat rekod selalu jatuh. Ada sekali tu, siap jatuh waktu turun tangga kapal terbang kan. Hehehe. And saya pernah stranded sbb flight cancel. Ni semua yang buat saya tak suka sangat winter ni. Tapi apepon, saya tetap bersyukur dapat merasai winter di negara org. Hihi;)

Nak tahu suhu sekarang ni berapa? Saya br je chck suhu, sekarang ni pukul 6.45 pagi, suhu sekarang ni ialah 0 degree. Satu yang bahaya nye sejuk2 ni sebab perot cepat lapar. Haha;) Ala, tapi kat Msia yang tak sejuk tu pon berat saya naik kan. So, cuaca ni tak efek la kan sebenarnya. Hehe;p Tapi tak kisah, nak jugak cakap winter buat kita cepat lapar. Semua orang pon cakap macam tu~~~

Well, awal winter ni juga simbol kepada cuti yang bakal menjelma. Yeay;) Kitorg semua akan start bercuti 17/12 ni smpi 17/1 nnt. Yeay, a month break from study~~~ Oooops, si dia yang sorang tu cuti sebulan setengah. Ye, 7/12 ni dia nak blk Brunei dah. Tak aci kan? Tinggal la kami bertiga je nanti. Ala, nanti mesti saya rindu awak. Hehe;) Since die bercuti "awal", sekarang ni dia tgh busy nak siapkan esei dia. Huhu, 2 esei tu. Nsb baik dia ni genius. U go girl~~~ Citer pasal kerja ni, saya teringat macam mn saya dengan yang lagi 2 orang tu kalau hari selasa n rabu. Huhu, memang lawak. Rabu tu due date kitorg hantar course work tau. And every week, kitorg ade 3 cw yang perlu dihantar. Hehehe, saya mmg akan buat hr selasa tu. Tu yang bila selasa tu mmg mcm nak gila je. Rabu pagi tu pon kelam kabut semua check jawapan. Ha, satu yang best bila semua amik subjek yang sama(ok, dia yang sorang tu tak) ialah bila boleh "check" jwpn sama2. Huhu, best2. Tapi tuh la, memang kelakar kalau tgk kitorg hari selasa n rabu pagi. Kecoh btol la. Sian si dia tu, selalu kena dengar yang tiga lagi ni keluarkan segala mcm equation. Sabar ye awak~~~

Eh, saya dah tak boleh nak taip lagi la. Actually banyak benda nak cerita, tapi lain kali la. Sebab tiba2 teringat nak cal ibu before die smpi another majlis kahwin and tak boleh nak borak dah. Okla, lain kali saya menulis lagi. InsyaAllah, lepas ni dah tak busy;)

Wassalam...

No comments:

Post a Comment