Saturday 13 November 2010

Hujung minggu ku~

Salam kawan2. Semoga kita semua sentiasa berada di dalam rahmat dan kasih Allah. :)

Minta maaf lah sebab dah lama tak menaip sepatah dua kata di blog ini. Bukan takde benda menarik nak dikongsi atau the usual penyakit malas tapi masa memang mencemburui. Setelah lebih seminggu saya mengikut jadual mereka dan berulang alik ke uni walaupun takde class, saya memang mengaku time is VERY limited. Sampaikan post si dia yang tentang hari2 kitorang yang penuh tu pun saya baru baca kejap ni. Dalam seminggu ni, saya baru skype (yang nampak muka lah) ngan family sekali. :( Busy memanjang yang tahap maximum..! Tapi bak kata si dia, masa yang terisi itu lebih baik kan daripada masa yang terbuang? hehehe

Owh, hari ni hari sabtu bersamaan dengan 13hb November 2010, bersamaan jugak dengan one of the probably most awaited day of the year! Especially untuk warga2 hawa dalam komuniti ni lah. hehehe Tak ada pulak any cerita sebenarnya tentang ni. Sebab saya merupakan antara yang tak pergi dan duduk kat rumah je untuk babysit. Aduhai~ Sedih~ Tapi takpe. Since dah lama sangat tak spend banyak masa kat rumah, saya memang plan nak duduk rumah je. Oh, sebelum saya sambung cerita, please bear in mind yang cuma saya dan si dia je yang kat rumah. Yang sorang tu join rombongan membeli tu dan yang sorang lagi pegi menjenguk akak tercinta.

Owh, hari ni jugak adalah hari pertama saya tinggal berdua je dengan si dia. kih kih kih. Yang sorang tu dah memang selalu. Yang sorang tu pulak, pernah jugak sekali dua. Tapi yang sorang ni, memang ni first time. Bak kata dia, nasib baik ada budak2 yang kitorang babysit tu sebab kalau kitorang bedua je dalam rumah ni, ada kemungkinan suasana akan menjadi tersangatlah senyap. hehehe Yalah, kitorang ni rasanya antara yang tak banyak topik nak diperbualkan dalam rumah ni. huhu Gadis2 pemalu @ pendiam gitu......

Tapi, kitorang tak lah sesenyap yang saya expect kot.. hehehe And besides, seronok jugak sebenarnya babysit budak2 especially bila dua orang je yang nak di-babysit. hehe. Kelakar jugak tengok telatah budak2. At one time, diorang gaduh sambil cubit2 each other tapi tiba2, boleh pulak gelak2 sambil tengok movie sesama.

Selain dari babysit, seperti biasa, selepas sesi menyiapkan esei, dia meluangkan masa seharian dengan memasak. Dan since takde orang lain, saya meluangkan masa dengan makan benda yang dia masak. hahaha Percaya atau tidak, saya makan selang sejam dan bukan sahaja makan ringan2 yang macam junk food semua tu, tapi nasi putih, nasi goreng, mi goreng, roti jala dan macam2 lagi lah. Alahai~ Sejak2 aerobic ni, selera makan makin bertambah. Alasan saya = metabolisma bertambah. hahaha

Eyh eyh, tau tak sebenarnya at this moment, depan saya ni ada orang tu tengah busy memunggah2 barang yang baru dia beli. Memang jeles! Isy isy isy. Melihatkan betapa banyak & bestnya barang2 yang dia borong, saya dan dia dah discuss tadi dan mungkin, kitorang akan pergi hari rabu ni untuk aktiviti yang sama. hehe pergh~ penangan pinggan mangkuk~ Tapi kena check dengan si dia yang sorang tu lagi. Hmmmmmm........ impulsive decision ke? huhu

Itu je lah kot yang saya nak tulis. Saja je nak update walaupun benda yang saya cakap ni macam entah apa2. haha

Lepas ni, mari kita tunggu cerita si dia tentang rombongan merangkap perjuangan pinggan-mangkuknya tadi. Jeng jeng jeng~

No comments:

Post a Comment