Sunday 28 November 2010

sekadar CoReTaN di malam bersalji

Assalamualaikum wbt...

SNOW, satu perkataan yang sangat femes kebelakangan ni since almost semua tempat yang sedang ber'winter' sekarang, sudah mula dihujani snow. butiran2 ais yang lembut itu punya sejarah dan memori sendiri bagi setiap orang. bagi saya, snow ni sangat bez mase time dia turun, tapi lepas tu bila tengok lambakan snow kat jalan, macam2 perasaan pulak timbul. hepi sebab dapat tangkap gambar yang memutih, excited sbb boleh buat snowman n best bila boleh main baling2 snow serta macam2 lagi. tpi pemikiran sy dr sudut lain pulak, longgokan ais ni menjadikan jalan licin n boleh jatuh serta basah, hehhe, jugak membawa kepada stranded nye perjalanan2, sama ada bas, plane, train etc, kesukaran memandu n worst case terperangkap dalam ribut salji n mcam2 lagi.  walau ape pun consequences nye, snow ini adalah satu nikmat dan tanda kebesaran Allah yang diturunkan kepada orang2 yang dikehendakinya sebab bukan setiap manusia di bumi ni dapat merasakan snow, kebaikan n keburukannya. Tanda ini Allah jadikan kepada org2 yang berakal utk memikirkannya. semoga pengajaran dan keinsafan dari butiran2 ais ini dapat menguatkan lagi keimanan kita pada Allah S.W.T. insyaAllah~

hari ni hari ahad, rumah kami sunyi sepi, masing2 dengan kerja masing2. cuma kadang2 terdengar bunyi tapak kaki menuruni tangga, bunyi dari dapur, toilet dan juga kadang bunyi2 dari bilik masing. saya dan mereka hari ini semua berada di rumah. alhamdulillah, saya dan dia dapat menghabiskan weekend (at least full ahad) di rumah kami yang indah permai ni, almaklumla, jarang jugak utk kami berdua dapat berweekend di rumah... :)

beberapa jam yang lepas, tanda kebesaran Allah yg saya mention kat atas td menghujani bumi tempat kami berpijak. alhamdulillah3, saya hepi sgt tgk mereka hepi~ yang sorg tu memang excited snow sampai sakit pun boleh baik, syukur.. ,yang sorang lagi pulak, belum pernah rase snow di uk (i think) sbb dia suke balik umah time cuti winter. so rasenye tahun lepas dia xdapat rase tapi alhamdulillah tahun ni snow turun awal. tahniah kawanku, dapat jugak kamu bermain snow. insyaAllah kalau snow turun dgn lebat lagi, boleh la kita buat snowman same2. lagi sorg,macam agak kemurungan hari ni. tapi dye cool je cam bese, ini cuma firasat saya.hahaha... so, kawanku, jika sedang dilanda kesedihan atau musibah, mungkin saya xdapat memahami tapi semoga Allah permudahkan urusan kamu. oh lupa pulak, pagi tadi saya dan salah sorg dr mereka ke carboot, tapi harini xdapat tangkapan pape dr carboot since xde yang menarik di hati. harini saya ade la stdy sikit,tapi byknye depan laptop . hohoho...('jangan selalu ye' talking to myself, huhu), tapi alhamdulillah, byk jgk dapat buat harini.

akhir kata dari saya, inilah kehidupan yang pastinya penuh dengan rentak ber warna warni, dan inilah kehidupan, yang hujungnya bukan sebuah destinasi, tapi permulaan kepada sesuatu yang hakiki, semoga Dia terus kurniakan kita kekuatan menyiapkan bekalan untuk bahagia yang abadi.

wallahualam

>aquilegia<
(nama yg saya dah lame xpakai hehe, ^_^)

No comments:

Post a Comment