Monday 1 November 2010

Cerita baru kami

Salam dan selamat malam semua. Ini merupakan post pertama di blog ini:) Colourful rhythm, lama kami fikirkan nama yang paling catchy, bak kata ‘dia’. Hihihi;p Kalau nak tau, tujuan blog ini diadakan sebenarnya adalah untuk menyemadikan memori2 indah kami bersama. Kadang2 terlalu banyak kenangan indah bersama, yang jarang dapat disemadikan di dalam gambar. Yelah, sape la pulak nak pakai tudung beriya sume kat rumah kan? So, bagi memudahkan kami mengimbau kembali kenangan indah, kami pun telah bersepakat untuk mewujudkan blog ini. Yelah, memandangkan ada antara kami yang long term memori nya agak bermasalah. ‘Dia’ memang suka lost part of memori dia. Boleh dia lupa benda2 yang macam agak pelik kalau dilupakan sebenarnya. Tapi ‘dia’ tu memang klakar pon. Hehe, bila dah ada blog ni nanti, senanglah ‘dia’ nanti kalau nak check balik cerita kan? Hiiiiii, jangan marah ye awak:)
Tak sangka dari borak2 kosong kita memang betul2 buat benda ni kan:) Cayalah kita~
 Malam ni bermula apabila ‘dia’ ajak tengok movie sama2 kat bilik ‘saya’. Hehe, lanjutan dari cerita tu, macam2 la yang kitaorg borakkan lepas tu. So, adalah dekat 6 jam dah kitorang berborak. Borak2 ni kadang2 bukan borak2 kosong. Sebab yang saya perasan, setiap kali bila borak, mesti ada fakta baru tentang ‘mereka’ yang saya pelajari. Yelah, walau dah setahun duduk bersama, bukan nya 100% kita boleh kenal seseorang tu kan. Saya pernah dengar ada orang kata, bila kita travel bersama, buat benda bersama, dari situ barulah kita saling mengenali. Betul kata orang tu. Sebab setiap kali saya jalan2 dengan ‘mereka’, borak2 dengan ‘mereka’, ada je fakta baru yang saya tau. Kiranya, setiap hari kami sentiasa dalam proses mengenali antara satu sama lain. Macam hari ni, satu fakta baru yang saya belajar ialah, novel sangat mempengaruhi impian dan angan2 ‘mereka’. Hihi, comel kan?
Nak tahu lagi apa yang kami borakkan malam ni? Isy, nak tahu kena la jadi kawan kami. Hehe, boleh la kalau nak bagitau sikit2. Rasanya semua remaja di usia kami, topic perbincangan yang paling feymes mestila topic kahwin kan? Well, malu nak cakap tapi kami pon begitu la:) Bukan gedik tau, saja berkongsi impian dan angan2. Budak berdua tu lagi la, siap suka tengok gambar orang kahwin, kek kahwin, cerita kahwin. Sangat comel^^
Banya juga la yang kitorang akan bincangkan bila duduk bersama. Owh, lupa pula. Sebelum lepak2 kat bilik saya, kitorang makan2 dulu. Uisy, memang meriah kitorg makan malam ni. Hehehe, bilalah saya nak start diet ni?
Mmmmm, saya dan ‘mereka’ macam mana? Kami sentiasa belajar dan masih belajar untuk hidup bahagia bersama. Alhamdulillah, so far, rumah kami sentiasa bahagia. Well, kadang2 tu biasala, sedangkan lidah lagi tergigitnkan, kadang2 tu adala sedikit perselisihan faham, tapi air yang dicincang takkan putus kan?
Uisy, dah panjang rupanya saya tulis ni. Kenala stop nampak gayanya.
 Tapi, ada sikit je lagi nak cakap. Hehe, serious sikit je lagi:) Sebagai yang pertama, saya berasa bangga la kan. Excited saya mengarang. Sebenarnya waktu saya mengarang ni, ‘kawan2’ saya tu tengah membuat blog. Maka, bila benda ini dah dipostkan, bermakna mereka telah pon berjaya. Alhamdulillah, sebab kalau nak tahu, macam2 masalah diorang alami sebenarnya. Dengan nama blog yang asyik dah dimiliki la, kena buat email baru la, kena verified identity la. So, officially, kami dah ada diari bersama. Semoga dapat dikekalkan sehingga ke tahun akhir pengajian.
Oklah, semoga kita berjumpa lagi di kisah seterusnya oleh penulis seterusnya, insyaAllah^__^

No comments:

Post a Comment