Monday 3 January 2011

rumah yang bakal ditinggalkan;p

Salam semua.

Hehe, xla, bukan nak pindah rumah pon.(walaupon memang kami akan pindah rumah bulan 10 nanti) Cumanya, hari ni, kami bertiga bakal memulakan jaulah masing2 ke destinasi masing2. Saya dan si dia akan ke Austria, dan si dia pula akan ke 4 negara europe, best kan? Geneva, Paris, Prague and Amsterdam~ So, untuk seminggu ni, bakal kosong la rumah kami. Kalau blog tak diupdate tu, faham2 je la. Bila berjalan ni, manalah nak jumpa internet sangat kan. Tapi kalau ada, manalah tau boleh update pulak kan. Hehe;)

Apapon, bila balik nanti insyaAllah saya akan cerita pasal jaulah kami;)

Harap semua boleh doakan semoga perjalan kami dilindungi, diberkati, semoga kesihatan kami baik2 aje, semoga cuaca pon ok, dan semoga keselamatan kami terjaga, dan semoga segala urusan dipermudahkan dan dilancarkan hendaknya. Amin.

Doakan kami ye.

Semoga kita bertemu lagi~




اللَّهُمَّ إنَّا نَسألُكَ فِي سفَرِنَا هَذَا البِرَّ وَالتَّقْوَى، وَمِنْ العَمَلِ ما تَرْضَى، اللَّهُمَّ هَوّنْ عَلَيْنا سَفَرَنَا هَذَا، وَاطْوِ عَنَّا بُعْدَهُ. اللَّهُمَّ أَنْتَ الصَّاحِبُ فِي السَّفَرِ وَالخَلِيفَةُ في الأهْلِ. اللَّهُمَّ إني أعُوذُ بِكَ مِنْ وَعْثآءِ السَّفَرِ   وكآبَةِ المَنْظَرِ وَسُوءِ المُنْقَلَبِ في المَالِ والأهْلِ والوَلَدِ

Bermaksud “ Wahai Tuhan-ku,sesungguhnya kami memohon darimu segala kebaikan dan ketaqwaan dalam perjalananku ini,dan segala amalan-amalan yang Engkau redhai,Wahai Tuhan-ku,permudahkanlah perjalanan ku ini dan dekatkanlah tempat yang jauh tersebut,Wahai Tuhan-ku,engkaulah penjaga dan penolong-ku dalam perjalananku dan tempat kami menyerahkan urusan keluarga kami.Wahai Tuhan-ku,aku mohon perlindungan-Mu dari kesusahan dalam perjalanan ini,kegelisahan diri dan kesudahan yang buruk pada harta,ahli dan anak.

No comments:

Post a Comment